Cautarea cuvintelor cheie este primul pas pe care ar trebui sa il faci in optimizarea acestora pentru site-ul tau. Sunt o multime de factori pe care trebuie sa ii iei in considerare atunci cand pui la cale o strategie, dar vom discuta in amanunt despre fiecare in acest articol.

Ce iti face compania unica?

Inainte sa te apuci de orice trebuie sa ai foarte bine stabilit ce iti face compania unica. Plecand de la acest lucru, fa o lista cu cele mai importante subiecte pe care afacerea ta le abordeaza deoarece asta te va face sa urci in clasament. Este atat de simplu! SEO este o afacere ca oricare alta. Daca faci totul la acelasi nivel cu concurenta, nu vei iesi in evidenta. In cazul in care nu vei fi cel mai bun rezultat, de ce ar vrea oamenii sa te gaseasca? De ce ar trebui Google sa te urce in rank? Pare simplu dar acest factor este deseori uitat.

Rolul audientei in cautarea cuvintelor cheie

SEO este despre asigurarea ca utilizatorii vor putea sa ajunga la tine. Asa ca primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti dai seama ce cuvinte cheie foloseste audienta potentiala pentru a ajunge la informatia pe care o cauta. Trebuie sa tii cont intotdeauna sa alegi cuvintele cheie din punctul de vedere al audientei tale. Poti folosi Google Trends pentru a vedea cat de des au fost cautate anumite cuvinte cheie in comparatie cu altele.

Intelegand partea “Long Tail” in cererea de cuvinte cheie

Este minunat sa te folosesti de cuvinte cheie ce au 500 sau chiar 5000 de cautari intr-o zi, nu-i asa? In realitate, acesti termeni de cautare populari, reprezinta numai 30% din cautarile facute pe web. Restul de 70% ramane in zona numita “Long Tail” ce contine sute de milioane de cautari unice care pot fi folosite doar de cateva ori intr-o zi, dar luate impreuna reprezinta majoritatea in lumea cautarilor. De exemplu, o persoane care cauta “pantofi” nu este neaparat pregatita sa cumpere, in timp ce alta ce este interesata de “cel mai bun pret pentru Air Jordan marimea 42”, practic are deja banii pregatiti.

Grafic Long Tail

Fii atent la competitorii tai!

Doar pentru ca rivalii tai fac ceva, nu inseamna ca si tu trebuie sa faci acelasi lucru! Acest sfat se aplica si pentru cuvintele cheie. Doar pentru ca un cuvant cheie este important pentru altcineva, asta nu implica faptul ca este important si pentru tine. Cu toate astea, intelegand ce cuvinte cheie folosesc altii pentru a urca in rank te va ajuta sa evaluezi altfel lista ta de cuvinte. Cum iti poti da seama ce termeni folosesc ceilalti pentru a face rank up, vei intreba. Pe langa accesarea browser-ului intr-o fila incognito si observarea pozitiilor in care se afla competitorii, exista si SEMrush ce iti da voie sa obtii un anumit numar de rapoarte gratis care iti vor spune care sunt cele mai folosite cuvinte cheie pentru domeniul pe care tu il introduci.

Extinde-ti strategia pas cu pas

Site-urile mari pot urca in rank chiar si pentru cei mai generali termeni. Cele mai mici dintr-o nisa foarte specifica pot face la fel. De asemenea este mult mai usor daca scrii intr-o limba care nu este vorbita in toata lumea. Site-urile care folosesc limba Engleza trebuie sa foloseasca urmatoarea regula: sa inceapa cu cel mai putin folosite cuvinte cheie dar pentru care pot urca in rank mult mai usor. Dupa ce au obtinut putina autoritate SEO pot incepe sa lucreze la cuvinte mai generale iar in final vor putea sa creasca folosind cuvintele cele mai importante pentru ele.

Si .. Ai terminat!

Felicitari! Ai acum o lista de cuvinte cheie care te va ajuta sa te concentrezi pe subiectele importante pentru afacerea ta si sa iti aduca beneficii atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Nu uita, ai grija sa reevaluezi aceste cuvinte cheie o data la cateva luni. Odata ce ai dobandit autoritate poti adauga din ce in ce mai multe cuvinte cheie. Cel mai important, citeste despre ce sa nu modifici la site-ul tau atunci cand vine vorba de cuvinte cheie din articolul 10 Lucruri pe care vizitatorii le detesta la site-ul tau.